maandag 23 februari 2015

What's cooking op 23 februari: Aardappelmuffins en chocolade mousse


De laatste aardappelen werden vandaag verwerkt,
voordat morgen een nieuwe weekvoorraad komt.
Ik bakte er aardappelmuffins van.
Die bakte ik al eerder
(weet je nog, die toetjes-vrijdag...)
en ik beloofde toen hier recept te plaatsen
wanneer ik het verfijnd had.
Ik ben er echter nog niet tevreden over,
dus het recept houd je nog steeds tegoed!

Zie je het? Nog net wat te nat van binnen...

Maar ik deel natuurlijk wel de foto's met je.
Én ik kan je vertellen dat ik in elke muffin,
als soort van verrassing,
een spruit verstopte.



Ze smaakten zoals ze er uitzien;
heerlijk!




Maar er was ook een toetje!
Een soort van chocolademousse 
die erg in de smaak viel bij alle mannen.
Wisten zij veel dat er bataat en avocado in zat ;)
Maar ook toen ze het wel wisten, waren ze het erover eens:
Ja, deze mocht ik zeker vaker maken!
Ook als ontbijt, of lunch, of...


Ik vond het recept ooit op internet
en dit is wat ik ermee deed:

Chocolademousse met bataat en avocado
(origineel recept van Nanne Hogeland, auteur van Goed Zoet)

Nodig:
200 g gekookte bataat
1 avocado (geschild en ontpit)
2 eetlepels kokosolie
5 el rauwe cacaopoeder
1 el honing
1 tl kaneel
2 tl vanillepoeder
1/2 tl zout

Bereiding:
Doe alle ingrediënten samen in de blender en mix het tot een gladde substantie.
Schep de mix in 1-persoons schaaltjes of kopjes en laat het ongeveer een uur opstijven in de koelkast.
Serveer zo of top het dessert met bijvoorbeeld aardbeien of frambozen.


Wij aten met z'n vieren van deze hoeveelheid. 
Ja, het lijkt weinig in het kopje op de foto, 
maar ik kan je zeggen dat het machtig genoeg was!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten