donderdag 19 maart 2015

Recept: Verkoudheid-snoepje!

Gisteren kwam ik weer eens
voorbij de blogpost van Barbara Eet

Omdat ik nog wel wat sinaasappels had liggen,
besloot ik ze te maken.
Ik maakte al eerder verschillende soorten gummies
en vond daarbij de sinaasappelgummies 
niet echt bijzonder van smaak.
Die wijsheid
gecombineerd met de ietwat pijnlijke kelen hier in huis
deden me besluiten
honing toe te voegen aan het recept.

 
Verkoudheid-snoepje

Nodig:
300 ml versgeperst sinaasappelsap (ik gebruikte bloedsinaasappels)
2 el gelatinepoeder
1 el honing

Bereiding:
Verwarm de sinaasappelsap licht en voeg hier al roerende het gelatinepoeder aan toe.
Haal de pan van de warmtebron en voeg, terwijl je blijft roeren, de honing toe.
Als alles goed gemengd is, schenk je de vloeistof in een vorm of mal.
Laat het nu een uurtje opstijven in de diepvries.
Druk de gummies uit de mal, en snijdt ze, als je een grotere vorm hebt gebruikt, in hapklare stukjes.



Je kunt ze in de diepvries bewaren en voor gebruik even laten ontdooien (ontdooien duurt niet zo lang).
Je kunt ze ook in de koelkast bewaren. Dan blijven ze een paar dagen goed.


Variatietips:
-natuurlijk kun je ook andere vruchtensappen gebruiken (of zelfs hartige soep snoepjes maken).
-je kunt met verschillende sappen laagjes maken door de gummies na elk laagje even te laten opstijven.
-je kunt een stukje vers fruit toevoegen. Ik had een mandarijntje wat wel op mocht en legde in ieder vormpje een partje voor ik de vloeistof erin deed. 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten