zondag 8 maart 2015

What's cooking op 8 maart: Hartige schorsenerentaart

Er zaten schorseneren in het groentepakket.
Vorig jaar aten we die eens,
meen ik me te herinneren,
in een gerecht met pasta.
Niet echt een bijzonder gerecht
en dus surfde ik gisteren internet maar eens op 
voor wat nieuwe inspiratie.

Allereerst kwam ik langs de site
van Herman den Blijker.
De recepten daar, waren niet wat ik zocht.
Maar zijn beschrijving van de schorseneer
en de vergelijking met de asperge die hij maakt,
heb ik hardop voorgelezen aan Ernst.
Wat een prozaïsch stuk!
Een aanrader!

De inspiratie vond ik uiteindelijk elders,
in een recept voor een quiche.


Bij gebrek aan spekjes
legde ik uitgebakken plakjes ham op de bodem.
Voor de vulling mengde ik
3 eieren met 250 ml melkkefir.
Verder hield ik me redelijk aan het recept ;)

  
Zier er goed uit toch?
Wat mij betreft
heeft het recept zeker potentie,
maar is het het nog net niet.
Volgende keer ga ik de bodem anders maken
en mag er zeker méér schorseneer in.
Maar voor nu,
hebben we zeker goed gegeten!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten