woensdag 27 mei 2015

What's cooking op 27 mei: Soep en een toetje!


Inderdaad,
soep en een toetje.
Meer aten we niet,
maar vol dat we zaten!


Voor de soep
bikte ik drie zakken bouillon los uit de vriezer
(ze waren lek gegaan en dus flink vastgevroren).
Ik warmde de bouillon langzaam op
en sneed ondertussen twee koolrabi's in blokken
en ook een rettich.
Deze gingen in de pan erbij,
samen met twee flinke lepels mosterd.

Na het pureren nog even 'finetunen'
met zout, peper en nootmuskaat
en toen hadden we een lekker kruidig soepje!




Ondertussen was ook het toetje in de maak...
Vanmiddag kwam op het grote web
een recept tegen van baked yogurt.
Dat zag er interessant,
en vooral ook lekker uit!
 Er stond al een paar uur
een pan rabarber te stoven in de kookoven
en ik besloot er dus een combinatie van te maken.


In vier ovenschaaltjes ging een laag rabarber
en daaroverheen schonk ik het yoghurtmengsel
(ik verdubbelde het recept).
De schaaltjes gingen bovenin de bakoven
en kwamen er 20 minuten later zo uit:




Ziet er goed uit, niet?

Ik had verwacht dat de 'pudding' een beetje dikker zou zijn,
maar waarschijnlijk was die wat dunner
door het vocht van de rabarber.
Geeft niet, het smaakte nog steeds overheerlijk!

Het smaakte naar meer...
maar we kregen er echt niet meer in ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten