vrijdag 26 juni 2015

What's cooking op 26 juni: BBQ!

 
Het was heerlijk weer vandaag
én we hadden een logé aan tafel;
dat vroeg om de barbecue!


En dus haalde ik een zalmfilet uit de diepvries
die, met wat olie, zout en peper in folie gewikkeld,
op de barbecue ging.


Een kipfilet werd in repen gesneden
en met ketjap en honing gemarineerd
om aan stokjes in sateetjes te veranderen.

Ernst bracht van Sumiran
een paar worstjes mee en een hamlap
en ook die kwamen overheerlijk van het rooster af!


Natuurlijk deed ik ook een diepe duik
in de groentelade van de koelkast.
 Bloemkool en broccoli werden gekookt,
en een klein deel ook rauw, geserveerd.


De tuinbonen werden dubbel gedopt
en gingen in een salade met wat klein gesneden sla
en een fijn gesneden venkelknol.




In de patatiera werden aardappels gegaard
en daar maakte ik een lekkere salade van.
Wie wilde, at daar gerookte makreel doorheen.


Je leest het:
er was genoeg!
Och, natuurlijk was er zelfs teveel!

En dus kapte ik alles wat aan groenten over was
met een klets water en Keltisch zeezout
in een grote pan.
Morgen of overmorgen 
eten wij daar een heerlijk soepje van
(hoop ik...)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten