maandag 20 juli 2015

What's cooking op 20 juli 2015: geroosterde tomaten-groentensoep


Eindelijk is het weer de tijd van tomaten!
Niet dat ik er dol op ben, rauw,
maar verwerkt in saus of soep vind ik ze heerlijk!
 En dus deed ik dat vandaag:
ik maakte er soep van!
 
Ik halveerde de tomaten
en roosterde ze boven in de braadoven
met courgettes, ui en wortel.


Ondertussen ontdooide ik bouillon
en gaarde hierin bleekselderij.


De tomaten en rest van de groenten gingen in de bouillon
en de soep werd door Ernst gepureerd.
Het werd een heerlijk romig soepje!

  
En we aten het soepje
vóór de portie nasi die over was van zaterdag
waarvan ik ook nu weer vergat
een mooie foto te maken ;)

Een foto maakte ik dan weer wél
van de aarbeienyoghurt
die Ernst voor me blenderde.
Lang leve onze Vitamix!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten