zondag 9 augustus 2015

What's cooking op 9 augustus 2015: stamppot rauwe andijvie

Het blijft me verwonderen
dat twee jongens
die niets hebben met rauwe sla
of gekookte/gesmoorde andijvie
zo weinig misbaar maken
over rauwe andijvie!


Maar het is natuurlijk wel iets
om van te profiteren ;)
 
Stamppot rauwe andijvie dus vandaag.
Simpel!
Men kookt de aardappelen gaar
en stampt ze fijn
met een flinke klodder ghee.
Men wast en snijdt de rauwe andijvie.
En men is klaar om de maaltijd te serveren!

Tenzij je de stamppot met worst en spekjes wilt eten,
net als Ernst bedacht.
Dan bak je ook de spekjes uit
en braadt de worst tot die gaar is.

Ik ben geen worst en spekjes mens
en begon mijn maaltijd dus zo:


Maar toen ik eenmaal de worst geproefd had
en ook de spekjes (of eigenlijk gerookte bacon)
was ik om!
Schep maar wat meer op! Lekker!
Dat doen ze goed, daar bij Sumiran!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten