vrijdag 12 februari 2016

Geroosterde aardappeltjes met mosterd en gerookte kip

Twee dagen geleden schreef ik hier
hoe ik mijn eigen kombucha-mosterd maakte.
In het recept hieronder
gebruik ik daar een klein beetje van
om aardappeltjes op smaak te brengen.


Dat pakte goed uit! 

 

Geroosterde aardappeltjes met mosterd
en gerookte kip
(2-3 personen)
 
Ingrediënten:
800 g aardappels
2 uien
1 rode ui
1 gerookte kipfilet (150 g)
4 el ghee
1/2 - 1 tl mosterd
1/2 tl Keltisch zeezout
1 el rijstbloem (of andere bloem)
1 teen geroosterde knoflook
Bereiding:
Schil de aardappels, was ze en snijd ze in stukken.
Smelt 2 tot 3 el ghee in een grote braadslede en meng er de mosterd en fijngesneden teen geroosterde knoflook door.
Voeg de aardappels toe en hussel het zaakje om.
Bestrooi dan de aardappels met het zout en de bloem en hussel ze nog een keer om.
Schuif de braadslede nu bovenin de braadoven en bak de aardappeltjes in ongeveer 50 minuten gaar en goudbruin. Schep de aardappels tussentijds nog een keer om.
Schil de uien en snijdt ze in ringen.
Verhit een el ghee in een pan en fruit hierin de uien. Ik doe dit heel rustig en langzaam in de bakoven.
Voeg de laatste 10 minuten de ui bij de aardappels en ook de in stukken gesneden gerookte kipfilet. Zo kan de kipfilet even meewarmen en kunnen de smaken zich ontwikkelen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten