vrijdag 10 juni 2016

Groene curry met Chinese kool

Ik had nog wat kokosmelk over
van een ander recept
en besloot dit te verwerken in een curry.
Nooit verkeerd, toch?


"Ik had die curry heel anders verwacht",
sprak onze jongste zoon.
Inderdaad,
deze keer maakte ik 'm anders.
Ik geef jullie het recept.
 

Groene curry met Chinese kool
(2-3 personen)

Ingrediënten:
1 Chinese kool
1 ui
3 tenen knoflook
2 cm verse gemberwortel
2 cm verse geelwortel
250 ml kokosmelk
1 tl kaneel
1 tl gemalen koriander
1 tl kurkuma
1/2 tl piment
1/2 tl gemalen kruidnagel
1/2 tl Keltisch zeezout
snuf gemalen komijnzaad
wat blaadjes verse honingsalie
150 g kalkoenfilet

Bereiding:
Pel en snipper de ui en knoflooktenen, snijd gember- en geelwortel klein en de Chinese kool in smalle repen. 
Fruit ui en knoflook aan in wat olie in een hete pan en snijd ondertussen de kalkoenfilet in blokjes.
Voeg de helft van de gemberwortel en geelwortel toe en bak ook de kalkoenblokjes even mee.
Doe de kokosmelk, overige stukjes gember en geelwortel en de verse blaadjes salie in de blender of keukenmachine en laat deze er een fijn sausje van mengen.
Voeg de Chinese kool en de specerijen toe in de pan en laat de kool al omscheppend slinken.
Voeg de kokossaus toe en laat het geheel nog 15 minuten pruttelen in de kookoven.
Serveer de curry met rijst of naanbrood, of net als ik met quinoa. Of eet de curry zonder iets erbij zoals ons jongste kind deed ;)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten