donderdag 16 juni 2016

Meloen-kiwi gummies

Onze jongste zoon
neemt ze graag mee in zijn broodtrommel:
gelatinesnoepjes.
Ik kan dat alleen maar toejuichen.
Ook zijn jonge lijfje
heeft immers behoefte aan de bouwstoffen
die in goede gelatine te vinden zijn.

Daarom
verdwijnt er hier nog wel eens wat fruit in de blender
(soms gemengd met wat groente)
om een moes te krijgen
waarmee ik een nieuwe voorraad snoepjes kan maken.



Ik zal je vertellen wat ik gebruikte
voor deze:



Meloen-kiwi gummies
 (30-40 stuks)

Ingrediënten:
1 cantaloupe meloen
2 sinaasappels
2,5 kiwi
6 el gelatinepoeder (Great Lakes)
3 el collageen hydrolysaat (Great Lakes)

Bereiding:
Maak het fruit schoon en doe het in stukken in de blender of keukenmachine.
Maak er moes van.
Verwarm de moes zachtjes in een pannetje en voeg al roerend, beetje bij beetje, de gelatine en collageen toe. Let op dat je goed roert, want anders krijg je klontjes.
Als alles goed gemengd is, giet je de substantie in een ovenschaal.
Zet het mengsel een uurtje in de vriezer om op te stijven.
Haal het dan uit de vriezer en laat het even op kamertemperatuur staan.
Je kunt er nu blokjes van snijden.
Deze hoeveelheid moes geeft veel blokjes. Ik heb een weekvoorraad in de koelkast gezet en de rest ingevroren. Dit kan ik dan in porties ontdooien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten