zondag 24 juli 2016

Nasi van bloemkoolrijst

Bloemkoolrijst?
Wat is nu weer bloemkoolrijst?
De foodies in blogland weten het al lang.
Bloemkoolrijst
is tot korrels verpulverde bloemkool
die opgediend wordt als rijst.


Ik deed het al eerder,
zowel met bloemkool als witte kool
en dat bevalt me altijd goed!
 
Vandaag verpulverde ik nog wat meer
als alleen de bloemkool
en ik maakte er een soort van nasi van.
Het leek me een mooi receptje.
 

Nasi van bloemkoolrijst
(2 personen)

Ingrediënten:
1 grote bloemkool
1 kleine stronk venkel
2 cm gemberwortel
2 cm geelwortel
2 tl gemalen korianderzaad
1 tl gemalen komijn
1 tl Keltisch zeezout
1/2 tl gemalen citroengras
1/4 tl kaneelpoeder
snuf chilipoeder

Bereiding:
Snijd de bloemkool en gember in grove stukken en laat deze door de keukenmachine tot 'rijst' verpulveren.
Snijd de gemberwortel en geelwortel fijn.
Verhit wat olie in een pan en knijp de geroosterde knoflookteentjes hierin uit. 
Doe de geel- en gemberwortel erbij en fruit het even aan.
Voeg de rest van de kruiden en specerijen toe en schep het even om.
Voeg nu de bloemkool en venkel toe en bak dit kort even aan.
Klaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten