zondag 16 oktober 2016

In kokosmelk gestoofde broccoli en zalm


Ken je dat?
Dat je staat te koken
en je handen als vanzelf
de ingrediënten bij elkaar rapen,
zonder dat je eigenlijk weet
wat je nu precies aan het maken bent?

Ik heb dat dus met regelmaat.
Zo ook met dit recept.
Gelukkig heb ik ondertussen wel in de gaten
dat ik moet opschrijven wat er in de pan verdwijnt,
omdat ik het anders
later
nooit meer kan reconstrueren ;)

 
In kokosmelk gestoofde broccoli en zalm
(3-4 personen)

Ingrediënten:
200 g zalmfilet
2 stronken broccoli
1 grote ui
2 tenen knoflook
klein stukje bloemkool
400 g kokosmelk
1 el coconut aminos
1 el hennepzaad
wat selderij naar smaak
1 tl Keltisch zeezout
snuf peper

Bereiding:
Kook de bloemkool gaar en pureer deze dan met wat kookvocht en de selderij tot een glad sausje.
Snipper de ui en knoflook en fruit deze aan in wat olie.
Snijd de broccoli in kleine roosjes (en eventueel de stengel nog in kleine blokjes) en doe ze met het hennepzaad en de coconut aminos bij de ui en knoflook.
Bak dit zo even mee.
Voeg dan de kokosmelk en het bloemkoolsausje toe, en breng het geheel aan de kook.
Snijd de zalmfilet in repen en stoof deze met de broccoli gaar in de kokosmelk.
Breng op smaak met versgemalen zout en peper.
Serveer net als ik met wat wilde rijst, of eet er iets anders lekkers bij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten