vrijdag 4 november 2016

Ei in een potje


In mijn allereerste kookboek,
het kinder kook en bakboek
van Eekhof-Stork en Van der Marel ;),
staat een recept voor

'ei in het pannetje'.

Toen ik laatst
het kookboek weer doorbladerde,
besloot ik het recept eens te maken,
maar nu
op de manier en met de ingrediënten
van mijn huidige kookstijl.



Ik heb de hoeveelheid ham
een beetje verminderd
en de koffieroom uit het originele recept
vervangen door een lepel melkkefir.



Ei in het pannetje
(4 porties)

Ingrediënten:
4 eieren
40 ml melkkefir
60 g rauwe ham
50 g extra belegen kaas
Bereiding:
Vet 4 ovenschaaltjes in met wat olie.
Breek in elk ovenschaaltje een ei.
Giet op elk ei 10 ml melkkefir.
Snijd de ham in reepjes en verdeel deze over de vier schaaltjes.
Rasp de kaas en verdeel ook deze over de vier schaaltjes.
Vul een ruime pan met een bodem water.
Zet hierin de ovenschaaltjes.
Breng het water tegen het kookpunt (zodat het niet in de schaaltjes spat) en gaar de eieren nu in ongeveer 30 minuten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten