vrijdag 2 december 2016

Café Cashew Cream


Ter ere van een jarige job hier in huis
maakte ik een flinke hoeveelheid apple-crumble.
Voor de liefhebbers
was er vers opgeklopte slagroom bij
en voor diegenen die dat niet wilden,
zoals ikzelf,
maakte ik cashew cream.

Het overschotje cashew cream
bracht me op een idee:
zou dat lekker zijn in de koffie?
 
Normaal drink ik mijn koffie zwart.
Maar om een antwoord te krijgen
op deze prangende vraag
dronk ik vandaag
een Café Cashew Cream.
Een aanrader!





Café Cashew Cream

Ingrediënten:
voor de cashew cream (ik paste dit recept aan)
1/2 cup rauwe cashewnoten
60 ml gefilterd water
1,5 el ahornsiroop
1/2 tl vanillepoeder
snuf Keltisch zeezout

voor de koffie (1 mok)
24 g koffiebonen (deze zijn erg lekker!)
360 g gefilterd water

Bereiding:
Doe de rauwe cashewnoten in een bakje, zet ze onder water en laat het bakje een nacht afgedekt staan.
Giet dan de cashewnoten af en spoel ze goed na.
Doe de cashewnoten met gefilterd water, ahornsiroop, vanille en zout in de blender en laat deze er een mooi sausje van draaien.
Proef of het naar smaak is.
Kook het water voor de koffie.
Zet het water aan de kant en maal de koffiebonen.
Doe de gemalen koffie in een filter en schenk het water erop.
Schenk een volle mok koffie voor jezelf in en roer er twee tot drie theelepels cashew cream door.
Geniet van je momentje!


De cashew cream die je over hebt, 
kun je een paar dagen 
in de koelkast bewaren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten