vrijdag 3 oktober 2014

What's cooking op 3 oktober

Vandaag
kwam inderdaad
dat pannetje van gisteren uit de kookoven.
Met daarin
een goed getrokken lamsbouillon.

Ik zeefde de bouillon,
deed er pompoen, ui en knoflook bij
en een rode biet
die mij vanuit de koelkast nogal triest lag aan te kijken...
Dat was een mooi kleurenpalet!

 

 De pan ging terug de kookoven in
en een paar uur later
pureerden we de soep
en aten we 'm heerlijk op.

En ja,
ik proefde de rode biet,
maar de smaak overheerste gelukkig niet!
Want eigenlijk
houd ik niet van gekookte biet ;)

Bij de soep
kwam een plaatpizza.
We mixten wat te pittig uitgevallen pastasaus uit de diepvries
met een half pakje gezeefde tomaten.
Ook mixten we daar
geblancheerde snijbiet doorheen
(dat bespaarde de kinderen het werk
van groene sliertjes van de pizza plukken).

Ernst kneedde en rolde de bodem
en smeerde er de saus op.
Daarop legde hij plakjes gerookte zalm
én op onze helft 
geraspte kaas.


15 minuten op de vloer van de braadoven
en daarna was 5 minuten bovenin echt lang genoeg
om een mooie pizza uit de oven te kunnen halen.



De lamsbout en restjes
waar ik de bouillon van trok,
gingen terug de kookoven in
om nog een keer goed te trekken.
Zo hoop ik ook de laatste restjes gelatine eruit te halen.
Zonde anders!


Eerder vandaag
at ik al een tosti,

een stukje choco-bietencake
(opgewarmd uit de vriezer),
Sorry, hij was al op

en die lekkere sesamcrackers.
Daar staat nu dus een nieuwe lichting van in de oven! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten