zaterdag 4 oktober 2014

What's cooking op 4 oktober

Tja,
eigenlijk kookte er vandaag niet zoveel.

Het grootste gedeelte van de dag
waren we weg.
Maar tussen de middag
kwam nog wel een 'bijna dagelijks' brood uit de oven.
Nieuwe voorraad
voor Maandag-schooldag.

En
we lunchten met dit:



Geen fotogeniek gerecht,
althans niet in dit schaaltje,
maar wel lekker!

Ik maakte het zo:
Ik vette vier kleine ovenschaaltjes in met wat olie, snipperde er wat gerookte zalm onderin, deed daar een klein toefje geblancheerde snijbiet bovenop (optioneel en te vervangen door van alles, maar ik had hiervan nog wat over) en daarop kwam een klein schepje yoghurt. Als laatste tikte ik een eitje in elk schaaltje.
De schaaltjes zette ik in de kleine braadslede die met een laagje water gevuld was. Dit schoof ik 20 minuten op de middelste richel van de bakoven en daarna nog eens 5 minuten op de bovenste.
Let op: als je de braadslede vult met kokend water, zijn de eitjes sneller gaar. Ikzelf ga ook nog experimenteren met een andere plek in de oven. Tips zijn welkom!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten