maandag 19 januari 2015

What's cooking op 19 januari

Gisteren hadden Ernst en ik het
over een gerecht wat we
tot vorig jaar
geregeld aten.
 En dus besloot ik dat vandaag weer eens te maken.

Waar ik voorheen een cajun-kruidenmix kocht,
besloot ik die nu zelf te maken.
Ik zocht de samenstelling van zo'n mix op,
concludeerde dat ik niet alles in huis had,
en gebruikte dus maar wat ik wél had.

Ik sneed chinese kool.
Die ging er voorheen nooit in, maar nu wel.
En toen kon ik niet meer bedenken,
wat ik er 'vroeger' wél in deed...
Dus bleef het bij kip, chinese kool, tomatensaus en kruiden
met daarbij wat spelt-tagliatelle.


Toen de deksel van de pan omhoog ging,
werd zoonlief, die net daarvoor nog zo enthousiast was,
ineens boos!
Waarom ik er niet in had gedaan wat ik er vroeger in deed!
Waar was de mais, de perziken en de mandarijn?

Ah ja!
Dat was het!
Nou, volgende keer dan, beloofd!


Als toetje aten de jongemannen yoghurt met siroop.
Koe-yoghurt met limoensiroop
(geen idee waarom hij dat nou lekker vindt...)
 

En - eindelijk - weer buffelyoghurt
voor ons mannetje dat beter niet de koemelk neemt.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten