dinsdag 27 januari 2015

What's cooking op 27 januari

Ik had vandaag niet veel tijd om te koken
en ook niet echt inspiratie vanwege het
druk, druk, druk en rennen en haasten
(iets met twee aaneensluitende vergaderingen
van in totaal 4,5 uur...)
Maar ik had wél weer twee gasten aan tafel.

Na een snelle check van het groentenpakket
wat ik vandaag weer ophaalde
(ergens tussen rennen en haasten),
besloot ik te gaan voor 'iets wat eruit ziet als nasi'.

En dus verpulverde ik de halve witte kool in de blender
tot die eruit zag als rijst.
Ik braadde stukjes kip aan,
voegde ui, knoflook, gember, geelwortel en wat rode peper toe
en liet de smaken even intrekken.
Toen ging de verpulverde kool erbij in de pan
met nog wat paprika en geraspte wortel uit de vriezer.
Er moest toch nog wat kleur in, niet?
En ik bracht de inhoud van de pan verder op smaak
met nog een heleboel kruiden!

Toen Ernst de satesaus gemaakt had,
konden we aan tafel.
Smakelijk eten!


 
En niemand die in de gaten had
dat er helemaal geen gebakken rijst,
dus nasi,
in de 'nasi' was ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten