vrijdag 13 februari 2015

Het verhaal van een pannenkoek

Dit weekend breekt het carnaval los, hier in het zuiden.
Op school wordt dat altijd ingeluid
met pannenkoeken.
Omdat mijn peutergroep niet op vrijdag draait,
zouden we daar donderdagochtend al pannenkoeken eten.
Zo kwam het dat Ernst hier woensdagavond
ruim een uur lang
pannenkoeken stond te bakken.
 So far, so good...

Maar toen kwam het moment dat ik ze inpakte,
diezelfde woensdagavond, toen ze nog warm waren.
Fout!
 Omdat de condens niet verdampte,
kon die de hele nacht in de stapel pannenkoeken trekken.
Het gevolg?
Donderdagochtend stond ik op school
met een hele stapel kleffe pannenkoeken.


In de loop van de ochtend
moesten de pannenkoeken nog even de oven in
om op te warmen.
En dus stond ik in het keukentje op school
te proberen 
de pannenkoeken van elkaar te scheiden.
Niet te doen...


 Met veel moeite wist ik 4 stapeltjes te maken
en die op de bakplaat in de oven te schuiven.
Wat ik echter niet gemerkt had,
was dat daarbij een halve pannenkoek was gevallen.
Dat merkte ik pas
toen ik in het kleffe goedje stapte
en mijn voet bij mij wegslibberde!
Aargh!


Nou goed, de peuters aten pannenkoeken
en wat over was
ging weer met me mee naar huis
en schoof daar de koelkast in
tot het moment dat ik inspiratie zou hebben.
 Vanavond dus!

Ik nam een ovenschaal
en bouwde een laagjestaart
met gescheurde pannenkoek ;)
en jam.
Een hele pot jam verdween erin,
bovenop vermengd met een beetje yoghurt.



En toen dat 20 minuten
bovenin de bakoven had gestaan
zag het er zo uit:





Bijna goddelijk!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten