zaterdag 21 februari 2015

Stilzitten en springen!

 Zoals je kunt lezen, hier rechts,
is deze blog ook het 'reisverslag'
van onze weg naar betere voeding.
Want dat je hier nog niet veel achtergrondinformatie vindt
over waarom we kiezen wát we kiezen,
betekent niet dat wij die achtergrondinformatie niet hebben.

Iedere week lees ik me een slag in de rondte
op blogs, in boeken 
en op alle andere plekken waar ik iets tegenkom.
Het kost me vele, vele uren.
Maar ik heb het er graag voor over
omdat het verschil zo merkbaar is voor mij
en mijn gezin!
In ons enthousiasme hierover
kunnen Ernst en ik ook niet anders
dan er met andere mensen over praten
en dit brengt weer zoveel nieuwe stromen op gang!

Waar ik wel mee worstel
in de vele, vele uren lezen,
is dat het ook vele, vele uren
STILZITTEN
betekent.
Iets wat ik probeerde op te lossen
met dit oefenfietsje:


Maar trappen met je laptop op schoot
blijkt niet zo handig.
Laat staan,
lezen op je laptop
terwijl die op je schoot heen en weer danst...

Op Amazon zag ik dit

en zelfs dit

http://ecx.images-amazon.com/images/I/619Lkg-Q--L._SL1100_.jpg

Maar ook hiervoor voorzie ik praktische bezwaren.
Vandaag vond ik echter een lichtpuntje.
En dan niet zozeer
in nog een andere 'fitness-bureau-meubel',
maar in een andere kijk
op de afbraak in je lichaam
die 'zitten' veroorzaakt.
Nog steeds zoek ik manieren om meer beweging
in mijn dag
en lijf
te krijgen,
zowel voor mijn conditie,
als om alles soepel te houden.
Maar vooralsnog zet ik in lange lees- (of blog-) sessies
in ieder geval alvast de timer op 30 minuten
om dan even driftig rond te springen.
Waarom?
Dat kun je hier lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten