woensdag 11 februari 2015

What's cooking op 11 februari

Hmm, wat zullen we vandaag eens eten?
Die vraag speelde de hele ochtend door mijn hoofd,
maar zonder resultaat.
En dus besloot ik vanmiddag 
'Veg!' er maar weer eens op na te slaan
en de AGA 'bijbel' van Saskia.
 Ja hoor,
dat bracht me voldoende inspiratie voor vandaag
én morgen!


Ik hield het simpel vandaag.
De knolselderij werd,
evenals twee grote appels,
in flinke dobbelstenen gesneden.
Dit husselde ik met wat olie op een bakplaat
en die ging zo'n 45 minuten bovenin de braadoven.
(natuurlijk schepte ik het tussentijds een keer of wat om)


In de grote braadslede
kwamen wat vissen te liggen.
Een beetje zout, beetje peper
en natuurlijk een beetje olie.
Ik schoof de slede 5 minuten op de braadovenvloer,
draaide toen de vissen om
en schoof het geheel voor nog eens 5 minuten terug.


Aan tafel!



Nog benieuwd naar de pekelpeen?
Je ziet het hieronder:
er is nog meer activiteit dan gisteren.
Ik proefde een stukje en concludeerde
dat de peen nog wel wat langer mag fermenteren.
Morgen proeven we weer!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten