dinsdag 17 februari 2015

What's cooking op 17 februari

Ik dwaal al een tijdje 
rond op issuu.com
en vond daar al een schat
aan prachtige kooktijdschriften en boeken.
 Ik zal er binnenkort eens een blog aan wijden.

Vandaag ontving ik via de app op mijn telefoon
een melding over een publicatie van The Forest Feast
waarvan ik de blog al langer ken.
 En daar, op pagina 8, vond ik de inspiratie
voor het eten van vanavond!

Kijk je even mee?

Ik schilde en sneed samen met de oudste zoon
pastinaak, aardappel, bataat, rode ui en knoflook.

 Met behulp van heel wat vingers
bouwde ik mooie rijen van wat we gesneden hadden
en flink wat laurierblaadjes.

 Wat olie, zout en peper erover
en toen ging de gevulde braadslede
voor een uur bovenin de braadoven.

 De laatste 15 minuten bakte ik op de sudderplaat
vier zalmfilets gaar.
En toen konden we aan tafel
voor een heerlijk diner!

 


Oh, en de volgende foto's wil ik ook nog even met je delen.
Onze nieuwste lichting yoghurt
heeft iets te lang achterop de AGA gerijpt...


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten