woensdag 18 februari 2015

What's cooking op 18 februari

Zoals je gisteren misschien al geconcludeerd had,
zaten er deze week pastinaken in ons groentepakket.
En tja, pastinaak,
het is een groente waar niemand hier een huis warm voor loopt...
 Toen ik dus gisteren aan het snijden was,
besloot ik ze maar meteen allemaal te verwerken.
Je kan het maar gehad hebben!

Ik sneed 2 of 3 pastinaken in grove stukken
en deed hetzelfde met even zoveel aardappelen.
Dit ging met een restje bouillon
en een restje kip-champignon soep in de kookoven.
Het resultaat aten we vanavond
en viel ons gelukkig niet tegen.


Van nog wat meer aardappelen maakten we stamp
en die aten we met rauwe andijvie.
Rauw ja, zo hebben we de andijvie het liefst.
De mannen in huis (inclusief onze gast)
aten het met een stuk worst en uitgebakken spekjes.
Ik vergat helaas een foto te maken van een van deze borden.

Ik heb echter wél de foto's van mijn bord voor je:
Andijviestamppot 
met tonijn (uit blik) en geroosterde sesamzaadjes.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten