donderdag 19 februari 2015

What's cooking op 19 februari


Gisteravond werd ik tijdens mijn blog-surf
op het idee gebracht
de aardappelfrieten eens anders klaar te maken.
 En aangezien er wegens ons tijdelijke aardappeloverschot
vandaag weer aardappels op het menu zouden staan,
was de keuze snel gemaakt.

Ik schilde de aardappels,
sneed ze in kwarten
en liet ze een tijd in koud water weken.
Nadat ik ze goed had laten uitlekken
husselde ik ze door wat olie.
Daarna husselde ik er gerookte paprikapoeder
en zout doorheen, én, 
naar het idee wat ik had opgedaan,
maismeel!

Het geheel ging, in een braadslede,
een uur bovenin de braadoven.
Onderwijl stonden in de kookoven 
de pannen met rode kool en stoofvlees op te warmen.



 Op het laatst bakte ik nog een gehaktburger
voor onze oudste zoon die niet van stoofvlees houdt.
Rare jongen ;)
Oh ja,
en de kinderen aten er liever rauwe andijvie dan rode kool...




In welke variatie dan ook,
we aten heerlijk vanavond!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten