vrijdag 20 februari 2015

What's cooking op 20 februari




Ik bleef heel lang besluiteloos vandaag.
Wat zullen we eten?
Het plan waarmee ik vanmorgen opstond, was
wat ladingen aardappelmuffins te maken
in verschillende variaties,
waarvan het overschot dan de vriezer in zou kunnen.

Het was echter al vrij snel duidelijk
dat dit plan vandaag te ambitieus van.
Ik heb slecht geslapen en verkeerd gelegen
en voel me vandaag dus stijf, gespannen en moe.
 Maar ik was toch ook niet zomaar bereid
me over te geven aan de aanbiedingen van Domino's...

Op het laatste moment besloot ik toe te geven
aan mijn 'craving' voor kaas
en een simpele pasta in elkaar te flansen.

Op zoek naar een geschikte pastasaus
vond ik in de vriezer het volgende:
tomatensoep, héle pittige saus, courgette en groenlof.
En dus ontdooide ik dat snel in een pan in de braadoven
en mixte daarna de saus in de blender glad.




Over de spelt-farfalle 
kwamen ook nog wat reepjes gerookte ham
(van Sumiran, zo lekker!)
en amandel-knoflook kruim.




En natuurlijk heel veel kaas!




De saus was net iets te pittig,
maar desalniettemin is de missie geslaagd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten