donderdag 5 februari 2015

What's cooking op 5 februari


 Ik liet me weer inspireren door Veg!
en bakte met Ernst twee plaatpizza's met boerenkool.

Wij zijn geen liefhebbers van boerenkool
maar omdat die natuurlijk in dit jaargetijde
zeker wel eens in het groentenpakket zit,
experimenteren we er driftig op los.

Boerenkoolchips gaat er hier wel in ;)
Maar het valt nog niet mee om die op het juiste moment
(=knapperig, maar niet aangebrand)
uit de oven te halen.

Vandaag werd het dus de pizza
die er op de foto in het boek aantrekkelijk uitzag.


Ik paste het deeg voor de bodem wat aan
en mengde er 100 gram gemalen sesamzaad doorheen.
Ook besloten we de pizza's,
die naar het recept vegetarisch zijn,
extra te beleggen met vis.
Tonijn voor Ernst en mij,
gerookte zalm (ja hoor, daar is ie weer!) voor de kinderen.
En omdat Ernst het een raar idee vond
een pizza zonder tomatensaus te eten,
besloten we één van de twee plaatpizza's 
met wat tomatenpuree te besmeren.





Ik vond de pizza zonder tomatensaus lekkerder.
Ernst vond ze allebei lekker,
maar die met tomatensaus wat herkenbaarder als pizza ;)
En de jongens?
Natuurlijk vonden die dat er te veel groen op zat!
Maar och, daar gaan ze vanzelf aan wennen...
En eerlijk is eerlijk,
ze hebben er allebei toch lekker van gegeten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten