donderdag 5 maart 2015

What's cooking op 5 maart: Restjes!

Zoals ik gisteren al aankondigde
konden de kinderen vandaag een restje
pasta met gerookte zalm en spinazie eten.


Omdat er te weinig over was voor ons viertjes,
ging ik voor Ernst en mezelf op zoek in de vriezer.
Ik vond er voor elk nog een stuk 
kikkererwtenpizza.



We combineerden allemaal ons eigen ding
met een kom erwtensoep van eergisteren.
Nog meer restjes dus ;)
Deze keer met
een plakje krokant gebakken ham
in plaats van de rookworst.


Die erwtensoep verraste me wel vandaag!
Ik haalde de bak uit de koelkast
en wilde met een lepel de soep in een pan doen.
Maar de soep leek wel een drilpudding!
Kijk eens:


En toen ik er nog wat beter naar keek,
zag ik bovenop een dikke laag gelatine zitten.


Een heel voedzaam en gezond soepje dus.
Laat dat maar aan de buffels over!
Of zoals Ernst zei:
"Lang leve de buffels,
ook de dode..."
En mocht dat je oneerbiedig in de oren klinken;
zo is het absoluut niet bedoeld!
Integendeel.
We weten wat voor onze soep gebeurd is
en zijn er ontzettend dankbaar voor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten