maandag 1 juni 2015

What's cooking op 1 juni: Groene curry!


Onze oudste zoon in gesprek met mij:
-Wat eten we?
-Rijst en kip met saus.
-Geen groentes?
-Jawel, in de saus.
 En tegen zijn broer:
-Ben maar niet bang, de groenten zitten in de saus!

Ik schreef het gisteren al:
als je de groenten niet ziet, dan proef je ze ook niet ;)


Toen ik de deksel van de pan optilde
om te zien wat er van m'n prutje geworden was,
bereidde ik me meteen voor op véél commentaar.
In de pan zag ik namelijk
een stevige groene prut,
en ik weet:
groen is een moeilijke kleur bij de kids in Huize D'agaraad.


Het eten ging er echter goed in!
Zelfs de suikererwten, die toch wel heel goed zichtbaar waren.


Na afloop schreef ik een prijsvraag uit
en vroeg de kinderen:
Hoeveel verschillende groenten heb jij gegeten vanavond?
Om zich niet te laten kennen,
raadden ze 10 en 12.
Nee, zo bont had ik het niet gemaakt.
Het waren er maar 7...

Benieuwd?
Tomaat, ui, lente-ui, bosbiet, sla, rettich en suikererwt.
En ja, 
gecombineerd met de juiste kruiden
en een blik kokosmelk
kan dat dus lekker zijn, samen in één saus ;)

En ik weet het:
7 groenten in één maal stelt eigenlijk niets voor.
Maar voor onze jongens
voelde het toch wel als een overwinning!
En die gun ik ze dan maar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten