woensdag 17 juni 2015

What's cooking op 17 juni 2015: Bieten, bieten en bieten!


Je had het al geraden natuurlijk,
bij het lezen van de titel:
het was bietjes wat de klok sloeg vandaag!
 
Van de bosbiet die ik zaterdag kocht
gebruikte ik de bieten vandaag
in een choco-bietenbrownie.
De oudste likte zijn lippen al bij het idee!


Het loof van de bosbiet sneed ik fijn,
evenals de snijbiet
en dit liet ik samen slinken 
in een pan op de sudderplaat.


Zo, dan paste het tenminste in de ovenschaal!
Ik wilde namelijk een plaattaart maken.


Op de bodem van bladerdeeg
gingen tuinbonen (die ik wat voorgaarde)
 en daarop kwam al het bietenspul.
Ik mixte er wat kokosmeel doorheen
om het vrijkomende vocht te binden.


In de blender
mixte ik drie eieren los met kokosmelk
en omdat ik niet meer eieren had
deed ik er nog een 'fop'ei bij
van chiazaad met water.
Een teen geroosterde knoflook voor de smaak
en toen kon het mengsel over de ovenschotel.


15 minuten op de bodem van de braadoven
en 10 minuten op de middelste richel.


Wauw!
Mooi gelukt!
Zou de taart ook smaken?

 
Ja hoor,
het miste alleen wat zout en peper
en dat deden we er dus op ons bord nog maar doorheen ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten