vrijdag 19 juni 2015

What's cooking op 19 juni: Gegratineerde bloemkool


 Gegratineerde bloemkool
schreef ik hierboven in de titel.
Eigenlijk zijn dat grote woorden hoor,
voor het gerecht wat ik vandaag verorberde...


Het zit zo:
Er was nog snijbiettaart van eergisteren
die ik vandaag opwarmde voor Ernst en mij.
Helaas dacht ik dat het niet nodig was een timer te zetten
en besloot ik toen 1001 dingen te gaan doen.



Het gevolg?
Dat laat zich raden...
Wat nu?

Ernst kon mee-eten met de jongste zoon
die lekker erwtensoep aan het eten was.
En ik besloot voor iets anders te gaan...
iets heel anders...

Ik sneed een bloemkool in roosjes
en deed deze in een ovenschaal.
Ik legde er wat plakken kaas overheen
en schoof het schaaltje zo even de bakoven in.
Net lang genoeg om de kaas te smelten,
maar de bloemkool rauw te houden.

Zie hier, mijn avondeten!


Ernst heeft me vol verbazing aan zitten kijken
en was blij dat hij de erwtensoep had.
Ik vond het best lekker
en had hier stiekem al een tijdje zin in...
Maarruh,
het is wel veel zo'n hele bloemkool ;)

Mocht je jezelf afvragen wat je op de andere foto's ziet. 
Op de eerste zie je deze chocolademelk die ik nog in de vriezer had. Toen ik die maakte, gebruikte ik per ongeluk teveel kruiden. Dat compenseerde ik vandaag door een banaan toe te voegen voor het zoet. Een succes!
Op de tweede en derde foto zie je waterkefir die ik een nacht liet trekken met wat aardbeitjes, framboosjes en bramen uit eigen tuin. Het leverde een fris en bubbelend sapje op. Lekker!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten