donderdag 4 juni 2015

What's cooking op 4 juni 2015: Soep met mergballen, of niet...

Gisteravond haalde ik uit de vriezer
een portie kippenbouillon,
een kleine portie knoflooksoep
en een portie venkelsoep.
Dat mocht vannacht ontdooien.
 
Het kleine beetje koolrabi, ijsradijs en ui
wat gisteravond overbleef,
pureerde ik
en mocht vandaag in de soep erbij.
Net als een paar flinke handen sla
die ik uit onze tuin plukte.

Dat zag er zo uit:


Van merg, ei en meel
draaide ik vervolgens mergballen
voor in de soep.
Een experiment wat er veelbelovend uitzag:


De ballen gingen in de soep
en mochten even garen.

En toen ging het mis...
Op het moment dat ik de soep een keer wilde doorroeren,
vielen de ballen tot kruim uit elkaar.

En zo aten wij vanavond
soep zonder met mergballen...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten