maandag 17 augustus 2015

What's cooking op 17 augustus 2015: Lasagne met aubergine

 
Er zat een lasagne in mijn hoofd
en die lasagne was er niet zomaar uit.
Zelfs niet toen we totaal onverwacht
op autojacht moesten tussen occassions,
op en neer reden naar Venraij
en met flinke honger
ver na onze normale etenstijd thuiskwamen.
Die lasagne moest er komen!
 
En dus werkte ik,
volledig natgeregend door de regen,
zo snel mogelijk wat tomaten en courgette op de bakplaat.
Ik braadde wat gehakt aan
en sneed aubergines in plakken om te grillen op de sudderplaat.
Ik vette de braadslede in
en legde een laag lasagnebladen neer,
daarbovenop een laag aubergine
en daarop het gehakt.
De tomaat en courgette,
die half gaar waren,
blenderde ik met een teen geroosterde knoflook snel tot saus.
Een laag saus dus,
weer lasagnebladen, aubergine en daarop rookvlees en saus
en als laatste laag weer bladen, saus en plakken kaas.
 
 
Hop,
35 minuten boven de braadoven in,
mijn kleren waren ondertussen alweer opgedroogd,
en daarna eten!
 

 
Daar waren we aan toe!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten