vrijdag 21 augustus 2015

What's cooking op 21 augustus 2015: Watermeloen-bonen salade


We hadden toverbonen en snijbonen liggen
en dat vergde wat creativiteit
aangezien ik geen bonenliefhebber ben...

Ik besloot er een salade van te maken
en te serveren bij gebakken aardappelblokjes en zalmfilet.




De toverbonen sneed ik in grove stukken
en de snijbonen wat fijner.
Ik bracht ze in wat water aan de kook,
liet het een paar minuten doorkoken
en goot het zaakje toen af
om het nog 12 minuten in de kookoven te schuiven.
Daarna spoelde ik ze onder koud water
en liet ze nog even staan.

Ondertussen sneed ik een kleine watermeloen in plakken.
De plakken bestreek ik met een papje van kokosolie en honing
alvorens ik ze aan beide zijden grilde op de sudderplaat.
De watermeloen sneed ik daarna in blokjes
en deed ik met de bonen, 
wat fijngesneden sla,
en een komkommer in blokjes
in een grote schaal.
Het restant van het 'papje' olie en honing
druppelde ik over de salade.


Verbazend genoeg kreeg ik nauwelijks commentaar van de kinderen
op deze creatieve salade.
En als niet-bonenliefhebber moet ik ook zeggen
dat commentaar helemaal niet nodig was,
het smaakte heerlijk!


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten