dinsdag 25 augustus 2015

What's cooking op 25 augustus 2015: Gevulde Courgette


Voor de kinderen was er eten over van gisteren.
Dat was makkelijk te kauwen
en dat kwam goed uit
na een middagje tandarts vandaag voor ze.
Ze moesten wel 'verplicht'
een kom yoghurt als toetje eten,
vanwege de 'vullende vetten'
die we gisteren misten in het eten.


Voor Ernst en mij sneed ik 3 courgettes doormidden.
Ik holde ze uit
(en bewaarde de pulp om morgen iets van cake mee te bakken)
en vulde ze met gehakt
dat ik had aangebraden met ui en rode peper.
Er gingen wat plakken kaas overheen
en ik schoof de bakplaat op een rooster op de braadovenvloer.

Na een half uur kwam er dit uit:


Voor Ernst had het wat meer gekruid mogen zijn.
Ik vond het goed zoals het was.
En jij mag doen
wat je zelf lekker lijkt ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten