donderdag 27 augustus 2015

What's cooking op 27 augustus 2015: Courgettesoep... en nog veel meer!

Ik wilde achter het naaimachine vandaag
en dus stond ik de hele dag in de keuken
te bakken, braden, stoven en nog meer.
Ik ken die dagen ;)



Vanmorgen attendeerden fruitvliegjes er mij op
dat het tijd was de tomaten te verwerken.
En omdat ik zogauw niets anders kon bedenken
besloot ik ze maar weer te roosteren
om er daarna een saus van te draaien.
 Op de bakplaat bij de tomaten ging ook nog
een rode biet, twee penen en courgette.
Hop, boven in de braadoven!



Er lagen 5 courgettes
en dus besloot ik voor vanavond 
ook maar meteen courgettesoep te maken.
Daar kon dan ook prima de courgette in
die eerder deze week overschoot
toen ik een aantal courgettes vulde met gehakt.



En omdat er dan nóg courgette overbleef
(zo gaat dat met courgettes...)
combineerde ik wat recepten van internet
tot een eigen recept voor courgette-wraps.
Morgen kun je het hier vinden!


Tijdens het zoeken naar recepten
stuitte ik op het recept voor tomatenketchup uit Veg!.
Mmm, dat leek me een goede toepassing
voor mister tomato and friends die in de oven lagen.

Goede beslissing!
Wat een heerlijke saus!
Alleen volgende keer inderdaad, zoals het boek voorschrijft,
 zout en peper pas toevoegen 
als de saus is ingedikt;
nu is het een vrij pittig sausje.




De fruitvliegjes waren ondertussen verhuisd
naar de papieren zak met twee nectarines.
Die veranderde ik met chiazaad dus maar snel
in een nectarines-chia jam.
Dat komt de komende dagen wel op
op brood of in de yoghurt.




Een enthousiast praatje aan de voordeur
met iemand die haar versie 
van de Choco D'agaraad kwam laten zien,
maakte me blij
én
herinnerde me eraan
dat ook hier 
een nieuwe voorraad chocolade en fudge gewenst was!
Ik deed een experimentje 
met wat gemalen koffie uit Mexico :) 

En zal ik dan,
nu ik toch de keuken niet meer uitkom vandaag,
ook nog maar de maiskolven roosteren
zodat ik die kan invriezen voor later gebruik?

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten