maandag 31 augustus 2015

What's cooking op 31 augustus 2015: Broccoli, bonen, gegrilde kip en rijst met nootjes


Poe hé!
Dat is opstarten,
zo'n eerste schooldag,
zeker met een temperatuur van 30 C!
 Twee mooie redenen
om het koken lekker simpel te houden ;)


Een kipfilet sneed ik in vier lange repen
en liet ik marineren in shoyu met een vleugje kokosbloesemsuiker.
Elke reep werd daarna aan een prikker geregen
en in een grilpan op de braadovenvloer gebakken.
Dat zag er lekker uit!

Voor erbij sneed ik broccoli in roosjes
en omdat dat wat weinig leek voor ons vieren
maakte ik ook de boterbonen schoon.
Bonen en broccoli werden gaar gekookt
en vormden samen
het groenten-keuzemenu...

Er lag nog een zakje rijst in de vriezer
en de inhoud daarvan bakte ik op in knoflook-ghee
met stukjes paranoot en sesamzaad
en een beetje miso, citroensap en ahornsiroop.
Het was een experiment
(zijn dat niet al mijn kookactiviteiten...),
maar smaakte goed.



Ons bord was weer goed gevuld!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten