woensdag 21 oktober 2015

What's cooking op 21 oktober 2015: Tropische visschotel met venkel


Op zoek naar een ander recept voor venkel
dan diegenen die ik al eerder klaarmaakte,
stuitte ik bij Lekker Tafelen
op een tropische visschotel met venkel.

Een visschotel met venkel, mango en banaan
klonk me volkomen vreemd in de oren.
Zou dat werkelijk lekker zijn?
 Wetende dat er een mango en bananen op de fruitschaal lagen,
besloot ik het gewoon te proberen.
Natuurlijk met enige aanpassingen...


Ik vette een ovenschaal in 
en legde er drie schelvisfilets in.
Daar ging zout, peper en een klein beetje citroensap overheen.
Op de schelvisfilets kwamen de plakken venkel te liggen
van twee grote venkelknollen die ik eerst kookte.


Ik sneed twee bananen over de lengte in lange plakken
en legde die plakken op de venkel.
Hierna schreef het recept kaas voor,
maar dat verving ik voor wat buffelyoghurt
die ik uitstreek over de banaan.
Ik vond nog vijf rijpe frambozen aan de struik in de tuin
en legde die in de yoghurt.
Bovenop de ovenschotel kwamen tenslotte
de schijven mango te liggen,
getopt met wat edelgist.


De ovenschotel ging de braadoven in,
op de middelste richel,
voor 20 tot 30 minuten
en kwam er heerlijk geurend uit.



De smaak bleek erg goed!
Deze schotel zal zeker vaker op het menu komen!
Ik moet er alleen de volgende keer aan denken
niet ook de stelen van de venkel te gebruiken
want die bleven erg taai en draderig.

Voor de liefhebber was er nog pompoenspaghetti
om bij de visschotel te eten.
Maar die liefhebbers bleken beperkt
tot Ernst en ikzelf ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten