maandag 23 november 2015

What's cooking op 23 november 2015: Uh, tja, hoe zal ik het noemen...

De vroegploeg at vandaag
het restant van gisteravond.
Voor de tweede ploeg
moest ik wat anders maken.


Bij gebrek aan inspiratie
heb ik maar gewoon de zaken bij elkaar geraapt
die eigenlijk wel op moesten:
 
een krop andijvie,
een winterpeen,
de laatste teen van de geroosterde knoflookbol,
2 uien die slecht begonnen te worden,
een restje rijst in de koelkast
en het kleine bakje met overtollig vocht
van de hachee van gisteravond.

Ik snipperde de groenten
en fruitte ze aan.
Toen de rijst ook even meegebakken had,
voegde ik het stoofvocht toe
en mocht het gerecht nog even doorsudderen.


Ik bakte er buffelburgers bij,
want onze buik kon wel wat meer vulling gebruiken.
Die burgers vielen goed in de smaak!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten