dinsdag 16 februari 2016

Ovengebakken puff-pannenkoeken met witlof en ui

De groentevoorraad was nihil
en de puf om uitgebreid te kokkerellen ook.

Dat gebrek aan puf
leidde me vandaag naar twee pannen met veel 'puff'
toen ik besloot 
om deze dikke ovengebakken pannenkoeken te gaan maken.



Ik maakte deze pannenkoeken al eerder,
met een flinke lading blauwe bessen toen,
en dat was heerlijk.
Nu maakte ik twee andere combinaties, te weten:
* witlof, peer en banaan
* ui en appel
én ik gebruikte ander meel.
Ook deze keer pakte dat heerlijk uit.
 

 
Ovengebakken puff-pannenkoeken
met witlof en ui
(2 dikke pannenkoeken, 3 personen)

Ingrediënten:
150 g teffmeel
50 g volkoren speltmeel
250 ml melk
4 eieren
2 tl bakpoeder
1/2 tl zout
2 tl kaneel
130 g witlof
1 kleine peer
1 banaan
150 g ui

Bereiding:
Snijd de witlof heel fijn, de ui in ringen en het fruit ook in kleine stukjes.
Mix meel, melk, eieren, bakpoeder, zout en kaneel door elkaar tot een mooi beslag.
Verhit wat olie in een pan en giet hier de helft van het beslag in.
Strooi hier de witlof, peer en banaan op en zet de pan op een rooster op de braadovenvloer.
Bak de pannenkoek in 20 minuten gaar.
Doe de andere helft van het beslag in een andere pan.
Bedek dit beslag met de ui en appel en laat ook deze pannenkoek garen op het rooster op de braadovenvloer.

Eet smakelijk!


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten