dinsdag 14 juni 2016

Chufataart met chocoladevullng

Vandaag deel ik een recept met jullie
met chufameel, ook wel tijgernotenmeel genoemd.
Tijgernoten zijn geen echte noten,
maar kleine knolletjes
die de bacteriën in je darmen
ontzettend gelukkig kunnen maken.
 Alles voor mijn 'homies' ;)


Omdat chufa's van zichzelf al zoet smaken
heb je in zoete recepten maar heel weinig zoetstof nodig.
Ik gebruik in dit recept 10 gram suiker,
maar ik denk dat het de volgende keer zonder suiker ga maken.
Volgens mij is dat prima te doen!



Chufataartje met chocoladevulling
(8 puntjes)

Ingrediënten:
Voor de bodem
85 g chufameel
10 g kokosbloesemsuiker
60 g kokosolie
1/2 tl kaneel
1/2 tl anijspoeder
Voor de vulling
150 ml kokosmelk
100 g pure chocolade (min. 85%)
1/2 tl vanillepoeder
2 el kokosolie
snuf zout

Bereiding:
Breek de chocolade in stukjes en laat deze in een schaaltje achterop de AGA smelten.
Vet een ovenschaal van 15 cm doorsnede in.
Meng alle ingrediënten voor het deeg door elkaar en vorm er een bal van. Laat deze zo'n 10 minuten opstijven in de koelkast.
Als de chocolade gesmolten is, voeg je de kokosmelk, vanillepoeder, snuf zout en de kokosolie eraan toe. Roer het goed door elkaar.
Leg de bal deeg in het ovenschaaltje en druk dit met je vingers uit tot je het deeg verdeeld hebt over de bodem en de rand.
Bak de bodem bovenin de bakoven in zo'n 25 minuten goudbruin en krokant.
Laat de bodem wat afkoelen en giet dan het chocolademengsel erin.
Laat het taartje in de koelkast minimaal een uur opstijven.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten