zondag 26 juni 2016

Fruitige bloemkoolpudding

Ik maakte al eens een lekker sausje
van gekookte bloemkool.
Heerlijk is dat.

Daarom vond ik het nu tijd
om ook eens wat anders met die bloemkool te proberen.
Zou zo'n pudding/pap met gekookte bloemkool,
waarvoor je nu op blogs weer recepten tegenkomt,
echt wel lekker zijn?
Ja dus!



Ik maakte de pudding op een veilige manier,
dat wil zeggen, met veel fruit en dus lekker zoet.
Maar een volgende keer
durf ik wel wat experimentelers aan ;)


Fruitige bloemkoolpudding
(2-4 porties)

Ingrediënten:
400 g gekookte bloemkool
4 perziken
1 banaan
1 sinaasappel
4 el chufa-olie
2 el bakbanaanmeel
2 el chufameel

Bereiding:
Pel de banaan en schil de sinaasappel en doe deze in de kan van de blender.
Ontpit de perziken en voeg deze met de rest van de ingrediënten toe in de blender.
Laat de blender een egale pap van het geheel maken.
Verwarm deze pudding/pap even in een pannetje, of doe net als ik en schenk het alvast in 1-persoonskommen en zet deze 10 minuutjes in het midden van de bakoven.
Heerlijk als ontbijt of lunch en meteen goed vullend ook!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten