zaterdag 30 juli 2016

Salade van haver met broccoli en venkel


 
Een tijdje geleden kocht ik,
in een aanbieding,
een zak haver.

Ik kocht al eerder haver hoor,
maar dat was om de haverkussens
in mijn webwinkel te vullen.
Deze keer kocht ik het
om op te eten!


Ik maakte er een super-simpele salade van
die heerlijk smaakte bij onze zalmforel.
De porties die over waren,
zijn de vriezer ingegaan.
Daar probeer ik later graag een van
met pecorino als hartige toets.
Volgens mij is dat ook heerlijk!
Oej, en dan met pijnboompitjes... mmm!



Salade van haver met broccoli en venkel
(4 porties)

Ingrediënten:
250 g haver
1 struik broccoli
1 stronk venkel
1-2 tl Keltisch zeezout
1 el citroenzest

Bereiding:
Week de haver 8 tot 10 uur in 650 ml water.
Breng dan de haver in het weekvocht aan de kook en zet de pan een uur in de kookoven.
Giet de haver af en laat afkoelen.
Snijd de venkel en broccoli in grove stukken en doe deze in de keukenmachine.
Laat de keukenmachine deze vermalen tot fijne stukjes.
Meng de verpulverde groenten door de gekookte haver.
Doe er de citroenrasp bij en het fijngemalen zout en meng dit er goed doorheen.
Proef en doe er eventueel nog wat meer zout of citroenzest doorheen.
Aan tafel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten