zondag 4 september 2016

De eerste zoetzure schreden

Al twee jaar op rij overkwam het me:
het tomatenseizoen voorbij voor ik de lekkere recepten tegenkwam!
Dit jaar zou me dat niet weer overkomen!

Net een paar dagen terug uit Frankrijk
toog ik dan ook vol enthousiasme naar de Veldwinkel
en sloeg daar voor een klein kapitaal in.
Met dit boek als leidraad...


... en natuurlijk ook internet voor wat inspiratie
toog ik aan het zoeten, zuren en wecken.


Ik stond een maandag ruim de klok rond in de keuken
en een dinsdag nog een uurtje of 8.
Op dinsdagavond stond er een glimlachende tuinder op de stoep
met een geschenk van een kilootje of 17
en dus toog ik woensdagmiddag weer opnieuw aan het wecken
(en omdat ik pas 's middags begon, moest ik tot 23.00 uur door).

Benieuwd naar de score?

Dit cadeautje van de tuinder...


toverde ik om naar dit:


Samen met de 'omzet' van maandag en dinsdag
leverde dat dit plaatje op:


Kijk je mee naar wat ik maakte?
(van links naar rechts)

 gekruide tomatensaus met ui, knoflook, venkel en courgette

 'blanco' tomatensaus

nog meer van de 'verrijkte' tomatensaus en appelchutney

 perenjam en pikante pruimensaus

 appelketchup en tomatensambal

 perzikenchutney en chilisaus

Best indrukwekkend niet?
Voor een beginneling ;)
Ik ben trots op mezelf.

Nu komt natuurlijk het volgende karwei:
het proeven!

Ik houd je op de hoogte van onze bevindingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten