dinsdag 6 september 2016

Pesto van wortelloof


Die enorme bos loof aan mijn wortels
liet me aan iets denken...
Hoorde ik niet ooit iets als:
pesto ervan maken?

Ik zocht op internet
en vond natuurlijk recepten met Parmezaanse kaas erin.
Vast heel lekker, erg lekker waarschijnlijk,
maar ik wilde graag iets maken
waarvan ook mijn kids konden eten,
zonder kaas dus.


Zo'n recept vond ik 
op de site HetKanWel
en dat volgde ik dan ook bijna volledig.



Pesto van wortelloof

Ingrediënten:
bos wortelloof, dikke stelen verwijderd (ong. 90 g)
70 g rauwe cashewnoten
2 el edelgist
1 teen knoflook
1/2 el citroensap
ong. 100 ml chufa-olie (of olijfolie)
staartpeper en zout naar smaak

Bereiding:
Verwijder de dikke stelen van de bos wortelloof en was wat je over hebt.
Laat het loof goed uitlekken.
Doe het loof met de cashewnoten, knoflook, edelgist en citroensap in de keukenmachine.
Laat de keukenmachine dit tot een grof mengsel draaien.
Voeg dan, terwijl de machine draait, langzaam de olie toe.
Doe niet alles in een keer erin, maar kijk goed wanneer de pesto voor jou de goede consistentie heeft bereikt.
Proef nu de pesto en breng deze verder op smaak met zout en peper.
Meng de pesto nog kort even door elkaar en dan is het tijd om te smullen!


Heerlijk op een boterham met kaas
of
voor een 'pasta pesto' met tonijn!





Bewaar in de koelkast
of doe net als ik
en vries het in kleine potjes in.
Zo heb je later ook nog wat!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten