woensdag 28 september 2016

Zwarte bonen brownies


Nadat half foodie-land het al deed,
besloot ik om me er ook maar eens aan te wagen:
het bakken van BBB;
Black Bean Brownies.

Het is maar goed
dat ik dat niet jaren eerder al deed,
want geloof maar
dat ik dan nu een aantal kilo's zwaarder was ;)

Zo Lekker!!!
(en zo onmogelijk mooi op de foto te krijgen...)



Zwarte bonen brownies
(16 stuks)

Ingrediënten:
65 g zwarte bonen (geweekt, gespoeld en afgegoten)
4 eieren
6 el kokosolie
1,5 c cacaopoeder
3/4 c rietsuiker
1 tl vanillepoeder
1/2 tl Keltisch zeezout
1 tl baksoda
1 el appelazijn

Bereiding:
Zorg ervoor dat je bonen minimaal 12 uur geweekt zijn (als je gedroogde bonen gebruikt) en giet ze goed af.
Doe de bonen met alle andere ingrediënten voor de brownies in de keukenmachine (let op dat de baksoda en appelazijn niet direct contact maken).
Mix alles tot een mooi beslag.
Vet een bakvorm van 20x25cm in met wat olie en stort het beslag hierin.
Schuif de bakvorm nu voor 5 tot 10 minuten op de bodem van de braadoven.
Hierna verhuist de vorm naar de bakoven, waarin de brownies op de bovenste richel in zo'n 15 minuten verder gaart.



Ik bakte een grote hoeveelheid 
zodat ik zeker wist 
dat ik er nog wat van zou overhouden ;)

En mocht je, net als ik,
een keer vergeten
de bonen door het beslag te mengen,
raak dan niet in paniek.
Ook dan
is de smaak verschrikkelijk goed!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten