donderdag 6 oktober 2016

Coleslaw met meiraap

Meiraapjes,
ik nam er op goed geluk twee mee
bij de biologische tuinder.
Ik wist namelijk niet
hoe ze smaakten
en wat ik er nu eigenlijk mee kon.


Ik besloot ze te verwerken
in een coleslaw.
Toen ik echter, tijdens het raspen,
proefde van de meiraapjes
zag ik het ineens somber in
voor de smaak van de coleslaw.
Oei, wat heftig!
Wat pittig!


Nu ja,
de boel was al gemengd
dus er was geen weg meer terug.
De dressing ging erdoor
en de coleslaw werd even terzijde gezet
tot het moment daar was
om ervan te eten.

Wat een verbazing...
Weg scherpte!
Weg heftigheid!
De dressing bracht de smaken
goed in balans.
Een winnaar dus!


Coleslaw met meiraap
(4 personen)

Ingrediënten:
1 kleine spitskool
4 flinke wortels
2 meiraapjes
een handje rozijnen

voor de dressing
1 el mosterd
1 el balsamico azijn
1 el chufa olie
1 el honing

Bereiding:
Rasp de spitskool, wortels en meiraapjes, of laat de keukenmachine dit doen.
Meng de groenten door elkaar.
Maak de dressing door de mosterd, balsamico, olie en honing door elkaar te roeren.
Verdeel de dressing onder de salade en strooi als laatste de rozijnen eroverheen.
Laat de coleslaw een uurtje staan zodat de smaken kunnen intrekken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten