woensdag 16 november 2016

Couscous in Purple Heaven

Ik ben geen professioneel kok
of foodstylist
en dus gebeurt het mij
lang niet altijd
dat smaak en uiterlijk van mijn gerechten
een perfect koppel zijn ;)

Soms echter
heb ik geluk
en als ik dan ook nog
het perfect combinerende stofje in mijn kast vind,
kan mijn dag niet meer stuk.



"Iedere gek zijn gebrek",
zullen we maar zeggen...
En deze gek presenteert jullie:



Couscous in Purple Heaven
(4 personen)

Ingrediënten:
250 g couscous
600 g rode kool
1 flinke ui
1 grote goudreinet
1 granaatappel
50 g gedroogde abrikozen
1 tl verse tijm
2 el oranjebloesemwater
2 tl kaneel
3 el boekweit
evt. geitenkaas

Bereiding:
Snijd rode kool, ui en appel fijn en dit met wat olie in een pan.
Ris de tijm en voeg deze toe, evenals de kaneel en het oranjebloesemwater.
Snijd de gedroogde abrikozen in vieren en doe ook deze in de pan erbij.
Verwarm het geheel al omscheppend en zet de pan dan minimaal 30 minuten in de kookoven.
Haal nu de pitjes uit de granaatappel en houdt ze apart. (Kijk hier hoe je dat zonder te veel spatten doet.)
Verwarm een koekenpan en rooster hierin de boekweit.
Meng de geroosterde boekweit onder de granaatappelpitten.
Doe de couscous in een pot of pan en schenk er kokend water op tot de couscous net bedekt is en laat dit afgedekt even wellen.
Meng de couscous en het rode kool-mengsel door elkaar.
Brokkel de geitenkaas erover, als je dit wilt, en top het gerecht af met de granaatappelpitten en geroosterde boekweit.
Bij voorkeur eten aan een paars tafellaken ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten