zondag 26 februari 2017

pompoen-omelet met paksoi

Ik voeg al tijden
soms pompoen toe aan mijn brooddeeg.
Het geeft zo'n heerlijke structuur!

Toen ik vandaag
een kleine butternut zag liggen
met wat plekjes,
was het idee dan ook snel geboren:
 Die omelet die ik wilde bakken
met fijngesneden paksoi erin,
die zou vast lekker 'fluffy' worden
als ik er pompoenpuree doorheen mengde.


Bingo!




Pompoen-omelet met paksoi
(2 personen)

Ingrediënten:
1 struikje paksoi
1 grote ui
1 kleine butternut
3 eieren
kruiden naar keuze

Bereiding:
Schil de butternut (als je dit nodig vindt), verwijder zaad en draad en snijd het vruchtvlees in blokjes.
Kook de blokjes in wat water gaar.
Snijd ondertussen de paksoi fijn en pel en snipper de ui.
Doe de eieren met de gekookte pompoen en de kruiden in een blender of keukenmachine en laat deze er een luchtig papje van draaien.
Fruit de ui aan in een grote koekenpan (of verdeel de ingrediënten over twee pannen).
Voeg de paksoi toe en laat deze wat slinken.
Giet het ei/pompoen-mengsel eroverheen en schuif de koekenpan op de bodem van de braadoven.
Laat de omelet op die plek in zo'n tien minuten garen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten