dinsdag 28 maart 2017

Schorsenerensoep

Ik raakte geïnspireerd
toen ik ergens over
schorseneren-roomsoep las.


 Tegen de tijd dat ik klaar was
met het bereiden van mijn variant,
leek mijn soepje
enkel qua kleur nog op een roomsoep ;)


Onderstaand recept is prima te gebruiken
als een basis voor schorsenerensoep.
De soep is vrij neutraal van smaak
en voor de nodige variatie
heel goed te kruiden met bijvoorbeeld een curry-pasta.

Ik serveerde de soep
met I Sea Bacon,
zeewier met de smaak van bacon.
Heerlijk!


Schorsenerensoep
(8 porties)

Ingrediënten:
300 g schorseneren
500 g bleekselderij
200 g kokosyoghurt
1,5 liter water
1 tl Keltisch zeezout

Bereiding:
Was de bleekselderij en snijd deze in stukken.
Schil de schorseneren (ik doe dit in een bodem water om kleverige handen te vermijden) en snijd ze in stukken.
Doe de schorseneren en bleekselderij in een royale pan en voeg het water en zout toe.
Breng de soep aan de kook en laat 20 tot 30 minuten pruttelen in de kookoven.
Pureer dan de soep met de staafmixer, of in blender of keukenmachine.
Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten