zondag 14 mei 2017

Kiekjes op kliekjes #3

 In deel 1 van deze serie
schreef ik dat ik zelden eten weggooi.
Helaas, moet ik mezelf en jullie bekennen
dat ik deze week wél iets heb weggegooid,
namelijk een bakje gekookte rijst.

Nu troost ik me met de gedachte
dat het vogeltje in de tuin het lijkt te lusten
en de rijst daar anders kan verteren
tot nieuwe bodembestanddelen,
maar eigenlijk is dit niet wat ik wil.
Al is het 'maar' een bakje rijst.


Van andere restjes wist ik dan wél weer
een lekkere lunch te maken.

Van deze gevulde meiraap hield ik vruchtvlees over
én ook nog wat
van het vegetarisch zwarte bonen gehakt.

Dat gehakt vormde ik tot 2 burgers
die ik liet opstijven in de koelkast.
De volgende dag bakte ik de burgers
op de sudderplaat gaar.
Ik had er misschien beter een (half) eitje
doorheen kunnen kneden,
want nu waren de burgers wat fragiel.


Ze smaakten echter erg goed!
Zeker op dat bedje van frisse meiraap.
En zeg nou zelf:
zou jij raden
dat het eigenlijk kliekjes zijn?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten